Startseite UR

Impact of preschool attendance, parental stress, and parental mental health on internalizing and externalizing problems during COVID-19 lockdown measures in preschool children

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-550137
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.55013
Hossain, Md. Tanvir ; Jarvers, Irina ; Ecker, Angelika ; Schleicher, Daniel ; Brunner, Romuald ; Kandsperger, Stephanie
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 16 Nov 2023 14:26



Zusammenfassung

Background Internalizing problems are common in young children, often persist into adulthood, and increase the likelihood for subsequent psychiatric disorders. Problematic attachment, parental mental health problems, and stress are risk factors for the development of internalizing problems. COVID-19 lockdown measures have resulted in additional parental burden and especially their impact on ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner