Startseite UR

Gender stereotypes in preschoolers’ mental rotation

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-556099
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.55609
Ebert, W. Miro ; Jost, Leonardo ; Jansen, Petra
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(938kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 05 Mrz 2024 12:59



Zusammenfassung

The investigation of gender stereotypes constitutes a relevant approach to understanding the development of spatial ability and sex differences in the domain. This was the first study concerned with the presence of implicit and explicit gender stereotypes about spatial ability, and their potential relation to spatial task performance, in preschool-aged children. Our full sample consisted of 138 ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner