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Is the information provided by large language models valid in educating patients about adolescent idiopathic scoliosis? An evaluation of content, clarity, and empathy

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-595886
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.59588
Lang, Siegmund ; Vitale, Jacopo ; Galbusera, Fabio ; Fekete, Tamás ; Boissiere, Louis ; Charles, Yann Philippe ; Yucekul, Altug ; Yilgor, Caglar ; Núñez-Pereira, Susana ; Haddad, Sleiman ; Gomez-Rice, Alejandro ; Mehta, Jwalant ; Pizones, Javier ; Pellisé, Ferran ; Obeid, Ibrahim ; Alanay, Ahmet ; Kleinstück, Frank ; Loibl, Markus
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(2MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 12 Nov 2024 13:04

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Springer.


Zusammenfassung

Purpose Large language models (LLM) have the potential to bridge knowledge gaps in patient education and enrich patient-surgeon interactions. This study evaluated three chatbots for delivering empathetic and precise adolescent idiopathic scoliosis (AIS) related information and management advice. Specifically, we assessed the accuracy, clarity, and relevance of the information provided, aiming to ...

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