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Analyse und Regelung eines nichtlinearen Bremssystems mit elektromechanischen Stellgliedern

Arnold, Armin (2002) Analyse und Regelung eines nichtlinearen Bremssystems mit elektromechanischen Stellgliedern. PhD, Universität Regensburg.

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Date of publication of this fulltext: 20 Feb 2002 13:40

Abstract (German)

Ein elektromechanisches Bremssystem bietet im Vergleich zu einer hydraulischen Bremsanlage prinzipbedingt Vorteile hinsichtlich Komfort, Sicherheit und Umwelt. Allerdings müssen aufgrund des unterschiedlichen Stellverhaltens angepasste Regelalgorithmen entwickelt werden. Dies geschieht durch einen modellgestützten Ansatz, der neben den Raddrehzahlen auch die gemessenen Zuspannkräfte als ...

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Translation of the abstract (English)

An electromechanical brake system shows advantages compared to an hydraulic brake system in terms of comfort, safety and environment. But due to the different setting elements it is necessary to develop adapted control algorithms. This is done by a model based approach using the wheel speeds and the clamping forces as input values. It is shown that despite of the slower actuator response it is possible to achieve at least the braking performance of todays hydraulic ABS systems.


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Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:19 February 2002
Referee:Gustav Obermair
Date of exam:6 February 2002
Institutions:Physics
Keywords:Bremse , Radschlupfregelung , wheel slip control
Dewey Decimal Classification:500 Science > 530 Physics
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:9906
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