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Analyse und Regelung eines nichtlinearen Bremssystems mit elektromechanischen Stellgliedern

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-opus-614
DOI to cite this document:
10.5283/epub.9906
Arnold, Armin
Date of publication of this fulltext: 20 Feb 2002 13:40


Abstract (German)

Ein elektromechanisches Bremssystem bietet im Vergleich zu einer hydraulischen Bremsanlage prinzipbedingt Vorteile hinsichtlich Komfort, Sicherheit und Umwelt. Allerdings müssen aufgrund des unterschiedlichen Stellverhaltens angepasste Regelalgorithmen entwickelt werden. Dies geschieht durch einen modellgestützten Ansatz, der neben den Raddrehzahlen auch die gemessenen Zuspannkräfte als ...

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Translation of the abstract (English)

An electromechanical brake system shows advantages compared to an hydraulic brake system in terms of comfort, safety and environment. But due to the different setting elements it is necessary to develop adapted control algorithms. This is done by a model based approach using the wheel speeds and the clamping forces as input values. It is shown that despite of the slower actuator response it is possible to achieve at least the braking performance of todays hydraulic ABS systems.


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