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Beyond mean estimates of price and promotional effects in scanner-panel sales–response regression

Haupt, Harry und Kagerer, Kathrin (2012) Beyond mean estimates of price and promotional effects in scanner-panel sales–response regression. Journal of Retailing and Consumer Services 19 (5), S. 470-483.

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Zusammenfassung

Traditional mean estimates of conditional sales given price and promotion variables may provide misleading guidance about the underlying market mechanisms, since high, low, and medium sales, respectively, may be generated by quite different price and promotion strategies. Empirical evidence for consumer good scanner data reveals nonlinearities and heteroskedasticity in the sales–response ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:September 2012
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Volkswirtschaftslehre und Ökonometrie > Lehrstuhl für Ökonometrie (Prof. Dr. Rolf Tschernig)
Themenverbund:Nicht ausgewählt
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/j.jretconser.2012.06.002DOI
Stichwörter / Keywords:Sales–response, Elasticity, Quantile regression, Semiparametric
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Zum Teil
Eingebracht am:07 Aug 2012 06:10
Zuletzt geändert:07 Aug 2012 06:10
Dokumenten-ID:25593
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