Startseite UR

An attempt to design and model activities for student retention

Zellner, Gregor und Helfert, Markus (2006) An attempt to design and model activities for student retention. In: Soliman, Khalid S., (ed.) Managing Information in the Digital Economy: Issues & Solutions - Proceedings of the 6th International Business Information Management Association (IBIMA) Conference, Bonn. IBIMA. ISBN 0-9753393-5-4.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Andere URL zum Volltext: http://www.ibima.org/Bonn2006/acceptedpapers/hel.html


Zusammenfassung

Customer retention is an important and frequent topic within marketing activities and research. Concepts are commonly used in private enterprises. However, it is only recently that Universities started to apply these concepts. In this regard, the increasing competition among Universities and the pressure to offer profitable courses increased the importance of student retention even further. In ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Buchkapitel
Datum:Juni 2006
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik III - Business Engineering (Prof. Dr. Susanne Leist)
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:18 Sep 2006
Zuletzt geändert:05 Aug 2009 13:23
Dokumenten-ID:386
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner