Startseite UR

Personal Information Management vs. Resource Sharing: Towards a Model of Information Behaviour in Social Tagging Systems

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-68203
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.6820
Heckner, Markus ; Heilemann, Michael ; Wolff, Christian
[img]
Vorschau
PDF
(711kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 28 Sep 2009 11:55


Zusammenfassung

Social tagging systems allow users to upload and assign keywords to digital resources. Thus a body of user annotated resources gradually evolves: Users can share resources, re-find their own resources or use the systems as search engines for items added by the whole user population. In this paper we want to contribute towards a better understanding of usage patterns within social tagging systems ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner