Go to content
UR Home

Aspekte der Zeugenkompetenz und Validierung der kriterienorientierten Aussageanalyse von Jugendlichen mit Intelligenzminderung

Berger, Oliver (2005) Aspekte der Zeugenkompetenz und Validierung der kriterienorientierten Aussageanalyse von Jugendlichen mit Intelligenzminderung. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF
Download (12MB)
Date of publication of this fulltext: 10 Oct 2005 07:02

Abstract (German)

Auf dem angewandten Hintergrund der vorliegenden Arbeit, nämlich den zunehmenden Zahlen von intelligenzgeminderten Personen in den Statistiken bzgl. sexuellen Missbrauchs, erscheint es im Sinne eines notwendigen Zeugen- und Opferschutzes dringend angeraten, sich sowohl aus Sicht der psychologischen Forschung, aber auch aus juristischer Perspektive verstärkt mit den Kompetenzmerkmalen dieser ...

plus

Translation of the abstract (English)

The number of people with lower intelligence is increasing in the statistics of sexual abuse. Therefore, it seems urgently advised for the legal perspective as well as for psychological research to deal with the traits of competence of this specific group of persons, necessary for the protection of witnesses and victims. A testimony is a variable, complex thing that is influenced by subjective ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:9 October 2005
Referee:Prof. Dr. Alf Zimmer
Date of exam:20 July 2005
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Psychologie > Alumni or Retired Professors > Lehrstuhl für Psychologie (Allgemeine und Angewandte Psychologie) - Prof. Dr. Alf Zimmer
Keywords:Aussagepsychologie , Visuelles Gedächtnis , Gedächtnisleistung , Gedächtnis , Episodisches Gedächtnis , Intelligenzstörung , Lernbehinderung , Jugend / Lernbehinderung , Lernbehinderter , Glaubwürdigkeit , Realitätsüberwachung , Quellendifferenzierung , Intelligenzminderung , Glaubhaftigkeitsdiagnostik , kriterienorientierte Aussageanalyse , reality monitoring , source monitoring , learning disablility , witness , CBCA
Dewey Decimal Classification:100 Philosophy & psychology > 150 Psychology
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:10348
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons