Go to content
UR Home

E-Teaching bei Lernenden mit geringem domänenspezifischen Vorwissen. Untersuchung des Zusammenhangs zwischen Lerneraktivität, Lernervoraussetzungen und Lernleistung in einem virtuellen Tutorium zur Statistik

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-opus-6019
DOI to cite this document:
10.5283/epub.10362
Lerche, Thomas
Date of publication of this fulltext: 06 Dec 2005 07:03


Abstract (German)

E-Learning, also die Unterstützung des Lernens und Lehrens mit digitalen Medien, bietet - im Vergleich zur klassischen Präsenzlehre - alternative Methoden der Unterstützung des Kompetenzerwerbs. Viele dieser Methoden werden aus pädagogischer Sicht als interessant angesehen und zielen dabei vor allem auf die Unterstützung des selbständigen Lernens und Arbeitens, also der Eigenaktivität der Nutzer. ...

plus

Translation of the abstract (English)

E-Learning, which means to support learning and teaching with digital media, offers � in comparison to classic teachings � alternative methods to support the acquisition of competences. Many of these methods are interesting in a pedagogical point of view. Most of them aim to support the autonomous learning and working, which means that users can be active on their own. Therefore it�s a common ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons