Go to content
UR Home

Chancen situierten Lernens in der Lehrerbildung - Theoretische Analyse und empirische Überprüfung -

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-opus-8643
DOI to cite this document:
10.5283/epub.10588
Mörtl-Hafizovic, Dzenana
Date of publication of this fulltext: 04 Oct 2007 12:09


Abstract (German)

Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Frage, inwiefern Ansätze situierten Lernens in der Lehrerbildung dazu beitragen können, künftige Lehrer/innen besser für die komplexen Anforderungen an das Lehrerhandeln vorzubereiten. Auf der Grundlage einer theoretischen Analyse zum Lernpotenzial situierter Lernbedingungen in der Lehrerbildung unter Berücksichtigung der Persönlichkeitsvariable ...

plus

Translation of the abstract (English)

The presented work investigates how situated-learning concepts may contribute to the education of teachers to better prepare the prospective teachers for the complex requirements of teaching. Situated learning conditions in the domain of written-language acquisition and written-language didactic have been devised based upon a theoretical analysis of the learning potential in the education of ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons