Startseite UR

Preparatory Processes in the Task Switching Paradigm: Evidence from the Use of Probability Cues

Dreisbach, Gesine, Haider, Hilde und Kluwe, Rainer H. (2002) Preparatory Processes in the Task Switching Paradigm: Evidence from the Use of Probability Cues. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 28 (3), S. 468-483.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

The purpose of the investigations was to dissociate processes of task preparation from task execution in the task-switching paradigm. The basic assumption was that task repetitions have 2 advantages over task shifts: an activation advantage as a result of the execution of the same task type in the pretrial, and an expectation advantage, because participants, in general, implicitly expect a ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2002
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie II (Allgemeine und Angewandte Psychologie) - Prof. Dr. Gesine Dreisbach
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1037/0278-7393.28.3.468DOI
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Nein
Eingebracht am:21 Mär 2014 10:42
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 13:08
Dokumenten-ID:29678
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner