Startseite UR

Sleep can reduce the testing effect: it enhances recall of restudied items but can leave recall of retrieved items unaffected

Bäuml, Karl-Heinz T., Holterman, Christoph und Abel, Magdalena (2014) Sleep can reduce the testing effect: it enhances recall of restudied items but can leave recall of retrieved items unaffected. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 40, S. 1568-1581.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

The testing effect refers to the finding that retrieval practice in comparison to restudy of previously encoded contents can improve memory performance and reduce time-dependent forgetting. Naturally, long retention intervals include both wake and sleep delay, which can influence memory contents differently. In fact, sleep immediately after encoding can induce a mnemonic benefit, stabilizing and ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2014
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1037/xlm0000025DOI
Stichwörter / Keywords:restudy; retrieval; sleep; testing effect
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:30 Jan 2015 06:40
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 13:20
Dokumenten-ID:31266
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner