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List-method directed forgetting: Evidence for the reset-of-encoding hypothesis employing item-recognition testing.

Pastötter, Bernhard, Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2016) List-method directed forgetting: Evidence for the reset-of-encoding hypothesis employing item-recognition testing. Memory 24 (1), S. 63-74.

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Zusammenfassung

In list-method directed forgetting (LMDF), people are cued to forget a previously studied item list (List 1) and to learn a new list of items (List 2) instead. Such cuing typically enhances memory for the List 2 items, in both recall and (sometimes) item-recognition testing. It has recently been hypothesized that the enhancement effect for List 2 items (partly) reflects the result of a ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2016
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1080/09658211.2014.985589DOI
Stichwörter / Keywords:List-method directed forgetting, Item recognition, Reset of encoding
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:02 Feb 2015 13:15
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 13:20
Dokumenten-ID:31272
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