Startseite UR

Why Has the Introduction of Natural Gas Vehicles Failed in Germany? - Lessons on the Role of Market Failure in Markets for Alternative Fuel Vehicles

Heuermann, Daniel F., Hüsig, Stefan und Peters von Rosenstiel, Dirk (2015) Why Has the Introduction of Natural Gas Vehicles Failed in Germany? - Lessons on the Role of Market Failure in Markets for Alternative Fuel Vehicles. Energy Policy 78, S. 91-101.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Despite private investments exceeding two billion Euros and tax incentives of more than 500 million Euros, the market share of natural gas vehicles (NGVs) in Germany has lagged far behind expectations and behind market developments in other countries. With total cost of ownership being on average lower for NGVs than for gasoline and diesel vehicles this raises the question of the existence of ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:März 2015
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Innovations- und Technologiemanagement (Prof. Dr. Michael Dowling)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/j.enpol.2014.12.022DOI
Stichwörter / Keywords:Market failure; Alternative fuels; Natural gas vehicles
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:13 Feb 2015 07:18
Zuletzt geändert:13 Feb 2015 07:18
Dokumenten-ID:31303
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner