Startseite UR

The Influence of Regulation and Disruptive Potential on the Entrants’ Motivation and Ability to Create Successful new Sub-markets within the Context of a Network Industry

Hüsig, Stefan, Timar, Katalin und Doblinger, Claudia (2014) The Influence of Regulation and Disruptive Potential on the Entrants’ Motivation and Ability to Create Successful new Sub-markets within the Context of a Network Industry. Proceedings of the International Conference on Management of Engineering & Technology (PICMET), 27-31 July 2014, Kanazawa, S. 682-692.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

This paper explores how regulation affects the motivation and ability of entrant firms to create successful new sub-markets that are shaped by a potential disruptive innovation. We focus on the telecommunication industry, particularly on the hotspot sub-market, to study these effects in the context of a network industry. In this setting, the impact of a potentially disruptive innovation might be ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2014
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Innovations- und Technologiemanagement (Prof. Dr. Michael Dowling)
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:28 Mai 2015 06:31
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 13:27
Dokumenten-ID:31870
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner