Startseite UR

Incumbents’ and Entrants’ Strategies in new Sub-markets within Regulated Environments: The Case of public WLAN Hotspots in Western Europe’s Telecommunications

Hüsig, Stefan, Timar, Katalin und Doblinger, Claudia (2011) Incumbents’ and Entrants’ Strategies in new Sub-markets within Regulated Environments: The Case of public WLAN Hotspots in Western Europe’s Telecommunications. In: DRUID Society Summer Conference, June 15-17, 2011, Copenhagen, Denmark.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

The purpose of this paper is to reveal the incumbents strategies and explore how being regulated affects the success in new sub-markets for entrants in the public hotspot market. Therefore 62 mobile network operators and the entrant market share in 17 Western European countries were analyzed according to their strategies and success. The results reveal that incumbents are caught in an area of ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:2011
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Innovations- und Technologiemanagement (Prof. Dr. Michael Dowling)
Stichwörter / Keywords:Technology Strategy, Diversification, Regulation, Disruptive/Sustaining Innovation
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:29 Mai 2015 13:53
Zuletzt geändert:29 Mai 2015 13:53
Dokumenten-ID:31874
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner