Startseite UR

The neuronal base of perceptual learning and skill acquisition

Greenlee, Mark W. (2014) 12. The neuronal base of perceptual learning and skill acquisition. In: Billett, Stephen und Harteis, Christian und Gruber, Hans, (eds.) International Handbook on Research in Professional and Practice-based Learning. Springer, New York, Berlin. ISBN 978-94-017-8902-8.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Andere URL zum Volltext: http://www.springer.com/us/book/9789401789011


Zusammenfassung

Sensory systems represent an essential interface between the organism and its environment. Throughout life the organism continuously interacts with stimuli, objects and environments and this interaction has a long-lasting effect on its cen-tral nervous system. Humans learn to respond optimally to stimuli as they occur in everyday scenarios. The neuroscience of learning and memory attempts to ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Buchkapitel
Datum:2014
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie I (Allgemeine Psychologie I und Methodenlehre) - Prof. Dr. Mark W. Greenlee
Stichwörter / Keywords:Perceptual learning - Procedural learning - Skill acquisition - Functional magnetic resonance imaging (fMRI) - Implicit memory - Brain function - Visual system
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:09 Okt 2015 08:42
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 13:32
Dokumenten-ID:32531
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner