Startseite UR

Yoga training in junior primary school-aged children has an impact on physical self-perceptions and problem-related behavior

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-332703

Richter, Stefanie, Tietjens, Maike, Ziereis, Susanne, Querfurth, Sydney und Jansen, Petra (2016) Yoga training in junior primary school-aged children has an impact on physical self-perceptions and problem-related behavior. Frontiers in Psychology, Movement Science and Sport Psychology 7 (203), S. 1-34.

[img]
Vorschau
PDF
Download (682kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fpsyg.2016.00203/abstract


Zusammenfassung

The present pilot study investigated the effects of yoga training, as compared to physical skill training, on motor and executive function, physical self-concept and anxiety-related behavior in junior primary school-aged children. Twenty-four participants with a mean age of 8.4 (± 1.4) years completed either yoga or physical skill training twice a week for six weeks outside of regular school ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2 Februar 2016
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Sportwissenschaft
Projekte:Open Access Publizieren (DFG)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.3389/fpsyg.2016.00203DOI
Stichwörter / Keywords:Yoga, physical self-concept, Anxiety, Executive Function, Children, Motor function
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:11 Feb 2016 13:48
Zuletzt geändert:19 Apr 2017 14:29
Dokumenten-ID:33270
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner