Startseite UR

Assessing the accuracy of sentiment analysis of social media posts at small and medium-sized enterprises in Southern Germany

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-339320

Schwaiger, Josef Michael, Lang, Markus, Ritter, Christian und Johannsen, Florian (2016) Assessing the accuracy of sentiment analysis of social media posts at small and medium-sized enterprises in Southern Germany. In: ECIS 2016, 12. - 15.06.2016, Istanbul.

[img]
Vorschau
PDF
Download (780kB)

Zusammenfassung

In recent years, small and medium-sized enterprises (SMEs) have increasingly adopted Social Media technologies with the purpose of fostering the bidirectional communication with customers or to facili-tate the collaboration between employees amongst each other. Thereby, customer posts in a company’s Social Media channels capture consumers’ current attitude towards product and service offerings or ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:Juni 2016
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik III - Business Engineering (Prof. Dr. Susanne Leist)
Stichwörter / Keywords:Social Media; sentiment analysis; small and medium-sized enterprises
Dewey-Dezimal-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:27 Jun 2016 13:44
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:40
Dokumenten-ID:33932
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner