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Customer lifetime network value: customer valuation in the context of network effects

Däs, Miriam, Klier, Julia, Klier, Mathias, Lindner, Georg und Thiel, Lea (2017) Customer lifetime network value: customer valuation in the context of network effects. Electronic Markets 27 (4), S. 307-328.

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Zusammenfassung

Nowadays customers are increasingly connected and extensively interact with each other using technology-enabled media like online social networks. Hence, customers are frequently exposed to social influence when making purchase decisions. However, established approaches for customer valuation mostly neglect network effects based on social influence. This leads to a misallocation of resources. ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2017
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik
Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik II (Prof. Dr. Bernd Heinrich)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1007/s12525-017-0255-4DOI
Stichwörter / Keywords:Customer valuation; Customer lifetime value; Social influence; Network effects
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:04 Mai 2017 13:51
Zuletzt geändert:16 Jan 2019 09:09
Dokumenten-ID:35610
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