Go to content
UR Home

Multimediale Vermittlung des Themas „Kommunikation mit Patienten - speziell ängstlichen Patienten“ an Studierende der Zahnheilkunde

Kellner, Christina (2017) Multimediale Vermittlung des Themas „Kommunikation mit Patienten - speziell ängstlichen Patienten“ an Studierende der Zahnheilkunde. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Creative Commons Attribution 4.0
PDF
Download (2MB)
Date of publication of this fulltext: 17 Nov 2017 07:54

Abstract (German)

Angst ist ein weitverbreitetes Phänomen im zahnärztlichen Alltag. Je nach Studie haben 60-80 % der Bevölkerung Angst vor der zahnärztlichen Behandlung, 5-14 % leiden sogar unter einer Zahnbehandlungsphobie. Nicht selten ist diese Angst begründet in kommunikativem Fehlverhalten des Zahnarztes oder des Praxisteams. Die Probleme, die durch „falsche“ Kommunikation in der Praxis auftreten können, ...

plus

Translation of the abstract (English)

Anxiety is a widespread phenomenon in a dentist’s daily routine. Depending on the study used about 60-80 % of people have anxious feelings when undergoing dental treatment. 5-14 % even develop a dentist phobia. In many cases these anxieties stem from communication issues by the dentist or his team. The problems caused by “wrong” communication in the practice result in a high level of stress on ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:17 November 2017
Referee:Prof. Dr. Dr. Ernil Hansen and Prof. Dr. Marianne Federlin
Date of exam:28 September 2017
Institutions:Medicine > Lehrstuhl für Anästhesiologie
Keywords:Angstpatient, Kommunikation, Zahnmedizin, Zahnarzt, Angst, Phobie, Crossmediales Seminar, Blended Learning, Selbstgesteuertes Lernen, Problemorientiertes Lernen, Problembasiertes Lernen, E-Learning, Multimedia, Neue Medien, Interaktivität, Lernplattform, Universität, fear patients, anxious patients, dentist, dentistry, anxiety, phobia, communication, cross-media, self-directed learning, problem-oriented learning, new media, interactivity, learning plattform, university
Dewey Decimal Classification:100 Philosophy & psychology > 150 Psychology
300 Social sciences > 370 Education
600 Technology > 610 Medical sciences Medicine
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:36327
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons