Go to content
UR Home

Selbstregulation im virtuellen Studium: Volitionale Regulation, Lernzeit und Lernstrategien in Online-Seminaren

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-365807
DOI to cite this document:
10.5283/epub.36580
Justus, Xenia
[img]
Preview
PDF - Published Version
(3MB)
Date of publication of this fulltext: 01 Feb 2018 12:32


Abstract (German)

Das Lernen in virtuellen asynchronen Hochschulseminaren bietet Studierenden viele Freiheitsgrade und eine große Flexibilität. Aufgrund von geringer sozialer und organisatorischer Einbindung ergeben sich allerdings spezifische Anforderungen an Studierenden, insbesondere im motivationalen und volitionalen Bereich. Die vorliegende Arbeit befasst sich mit der Untersuchung des Einflusses von ...

plus

Translation of the abstract (English)

Learning in virtual asynchronous university’s seminars provides a high level of freedom and a significant flexibility for the students. Due to low social and organizational integration, there are specific requirements concerning students though, especially within the motivational and volitional field. The present paper analyses the impact of volitional competences of university students on their ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons