Go to content
UR Home

Selbstregulation im virtuellen Studium: Volitionale Regulation, Lernzeit und Lernstrategien in Online-Seminaren

Justus, Xenia (2017) Selbstregulation im virtuellen Studium: Volitionale Regulation, Lernzeit und Lernstrategien in Online-Seminaren. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (3MB)
Date of publication of this fulltext: 01 Feb 2018 12:32

Abstract (German)

Das Lernen in virtuellen asynchronen Hochschulseminaren bietet Studierenden viele Freiheitsgrade und eine große Flexibilität. Aufgrund von geringer sozialer und organisatorischer Einbindung ergeben sich allerdings spezifische Anforderungen an Studierenden, insbesondere im motivationalen und volitionalen Bereich. Die vorliegende Arbeit befasst sich mit der Untersuchung des Einflusses von ...

plus

Translation of the abstract (English)

Learning in virtual asynchronous university’s seminars provides a high level of freedom and a significant flexibility for the students. Due to low social and organizational integration, there are specific requirements concerning students though, especially within the motivational and volitional field. The present paper analyses the impact of volitional competences of university students on their ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:14 August 2017
Referee:Professor Klaus-Peter Wild
Date of exam:19 July 2016
Additional Information (public):Diese Arbeit wurde 2016 von der Fakultät für Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft der Universität Regensburg als Dissertation angenommen.
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik I (Prof. Dr. Klaus-Peter Wild)
Keywords:selbstreguliertes Lernen, virtuelle Lernumgebung, Lernstrategien, volitionale Regulation, Lehramtsstudium, E-Learninig, motivationale Defizite self-regulated learning, virtual learning environment, learning strategies, volitional regulation, teacher training, E-Learning, motivational deficits.
Dewey Decimal Classification:300 Social sciences > 370 Education
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:36580
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons