Startseite UR

Gender Differences and the Relationship of Motor, Cognitive and Academic Achievement in Omani Primary School-Aged Children

Zayed, Kashef und Jansen, Petra (2018) Gender Differences and the Relationship of Motor, Cognitive and Academic Achievement in Omani Primary School-Aged Children. Frontiers in Psychology 9 (2477), S. 1-8.

[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF
Download (323kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: http://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02477, https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2018.02477/full


Zusammenfassung

Until now, there has been no integrated study of the cognitive, motor and academic developments in children in the Arab world. In this study we investigated gender differences in those three areas in primary school-aged children in Oman and as well as the inter-relations between those three aspects of development. Ninety-five third graders completed four working memory tests, a mental rotation ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:17 Dezember 2018
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Sportwissenschaft
Projekte:Open Access Publizieren (DFG)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.3389/fpsyg.2018.02477DOI
Stichwörter / Keywords:working memory, mental rotation, motor performance, children, Oman
Dewey-Dezimal-Klassifikation:700 Künste und Unterhaltung > 796 Sport
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:29 Jan 2019 12:34
Zuletzt geändert:14 Feb 2019 16:59
Dokumenten-ID:38278
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner