Startseite UR

Feedback at Test Can Reverse the Retrieval-Effort Effect

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-407121
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.40712
Kliegl, Oliver ; Bjork, Robert A. ; Bäuml, Karl-Heinz T.
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 18 Sep 2019 09:20



Zusammenfassung

The testing effect refers to the finding that retrieving previously encoded material typically improves subsequent recall performance more on a later test than does restudying that material. Storm et al. (2014) demonstrated, however, that when feedback is provided on such a later test the testing advantage then turns to a restudying advantage on subsequent tests. The goal of the present research ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner