Startseite UR

Retrieval-Induced Forgetting of Negative Stimuli: The Role
of Emotional Intensity

Kuhbandner, Christof, Bäuml, Karl-Heinz und Stiedl, Fiona C. (2009) Retrieval-Induced Forgetting of Negative Stimuli: The Role
of Emotional Intensity.
Cognition and Emotion 23 (4), S. 817-830.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Repeatedly retrieving a subset of previously studied items can cause forgetting of related nonretrieved material. We examined whether such retrievalinduced forgetting holds also for negative material. Participants studied neutral and negative stimuli and then repeatedly retrieved a subset of the neutral material. Later, a recall test was conducted in which participants were asked to recall all ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2009
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1080/02699930802204768DOI
Stichwörter / Keywords:Episodic memory; Emotion; Retrieval-induced forgetting; Material; Dispositional affectivity
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:26 Jun 2008 11:22
Zuletzt geändert:24 Mai 2018 09:56
Dokumenten-ID:4101
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner