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The Testing Effect and Emotions: Investigating Potentially Influencing Factors on the Mnemonic Benefits of Testing

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-434052
DOI to cite this document:
10.5283/epub.43405
Emmerdinger, Kathrin Johanna
Date of publication of this fulltext: 26 Jun 2020 08:33


Abstract (English)

The finding that testing previously presented information promotes later memory more than presenting the information again (i.e., the testing effect) is a well-documented phenomenon, and numerous studies have identified influencing factors and boundary conditions. The present cumulative thesis aimed to clarify the role of factors that have received only marginal attention in previous ...

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Translation of the abstract (German)

Der sogenannte Testeffekt bezeichnet den Befund, dass der Abruf zuvor präsentierter Inhalte aus dem Gedächtnis die langfristige Erinnerung an diese Inhalte mehr fördert als eine wiederholte Präsentation der Inhalte für die gleiche Zeitdauer. In zahlreichen Studien wurden Einflussfaktoren und Randbedingungen des Testeffekts identifiziert. Die vorliegende kumulative Dissertation zielte darauf ab, ...

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