Startseite UR

Effects of Cooperative Learning Methods in German Language Arts on Reading Ability and Social Behavior of High School Students

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-437311
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.43731
Krammer, M. ; Gebhardt, Markus ; Gastager, A. ; Paleczek, L. ; Rossmann, P. ; Gasteiger-Klicpera, B.
[img]
Vorschau
PDF
(254kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 21 Sep 2020 11:23


Zusammenfassung

This study examined the implementation and outcomes of cooperative learning methods in daily school life. In the context of an intervention wait-list control group research design lasting over two years, a group of Austrian students was taught using mainly cooperative learning methods in German language arts. In addition to standardized tests, self and peer report questionnaires assessed reading ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner