Startseite UR

Flexing Muscles in Virtual Reality: Effects of Avatars' Muscular Appearance on Physical Performance

DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.51620
Kocur, Martin ; Kloss, Melanie ; Schwind, Valentin ; Wolff, Christian ; Henze, Niels
[img]PDF
(9MB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 15 Feb 2022 14:09



Zusammenfassung

Virtual reality (VR) allows users to embody any possible avatar. Previous work found that the appearance of avatars can change our perception and behavior. Such behavioral changes based on stereotypical assessments are known as the Proteus effect. Exergames involve physical activities of players, however, it is currently unknown if behavioral changes caused by an avatar's appearance can affect ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner