Startseite UR

Pattern oriented card game development: SOFTTY - A card game for academic learning of software testing

DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.51773
Soska, Alexander ; Mottok, Jürgen ; Wolff, Christian
[img]PDF - Veröffentlichte Version
(220kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 23 Feb 2022 06:38


Zusammenfassung

One of the biggest problems of educational games is the adequate integration of learning content into the game environment. Thereby the main challenge is to create a balance between gameplay and learning objectives and the correct transfer of learning principles into the game design. A useful approach is to identify game components and their specific learning constraints and the relationship ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner