Startseite UR

The Effects of Interspersed Retrieval Practice in Multiple-List Learning on Initially Studied Material

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-521700
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.52170
Kliegl, Oliver ; Kriechbaum, Verena M. ; Bäuml, Karl-Heinz
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(446kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 21 Apr 2022 09:44



Zusammenfassung

The forward testing effect (FTE) refers to the finding that retrieval practice of previously studied material can facilitate retention of newly studied material more than does restudy of the material. The goal of the present study was to examine how such retrieval practice affects initially studied, unpracticed material. To this end, we used two commonly applied versions of the FTE task, ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner