Startseite UR

Planetary health literacy: A conceptual model

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-535379
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.53537
Jochem, Carmen ; von Sommoggy, Julia ; Hornidge, Anna-Katharina ; Schwienhorst-Stich, Eva-Maria ; Apfelbacher, Christian
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(449kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 16 Jan 2023 08:41



Zusammenfassung

Education for planetary health could be one of the key levers of the much-needed civilizational turn toward a sustainable and healthy future. Education goes beyond information provision and passing on of knowledge and includes competencies to transfer knowledge from one decision situation to another. There are a range of different literacy concepts from various research perspectives that aim to ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner