Startseite UR

The Effects of a Mindfulness-Based Training in an Elementary School in Germany

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-538159
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.53815
Portele, Christiane ; Jansen, Petra
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(611kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 21 Feb 2023 06:43

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Springer.


Zusammenfassung

Objectives The primary goal of this study was to investigate the influence of the Mindfulness Education Workbook, a 6-week mindfulness-based tool, on emotion regulation, inhibition, physical self-concept, resources, and connectedness to nature. Furthermore, we explored whether a difference in number of hours of mindfulness practice would affect the outcomes. Method Ninety-one children from a ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner