Startseite UR

Measuring Implicit STEM and Math Attitudes in Adolescents Online with the Brief Implicit Association Test

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-546944
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.54694
Reichardt, Regina ; Rottmann, Celina ; Russo, Laura ; Emmerdinger, Kathrin J. ; Schirner, Sigrun
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(344kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 13 Sep 2023 09:05



Zusammenfassung

Despite societal efforts toward enhancing gender equality, females are still underrepresented in STEM (science, technology, engineering, mathematics). Prominent explanations draw on gender differences in attitudes about STEM (with females holding more negative attitudes than males), which result from the gender stereotype that STEM is a male domain. While a lot of research has focused on explicit ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner