Startseite UR

Re-examining the testing effect as a learning strategy: the advantage of retrieval practice over concept mapping as a methodological artifact

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-553743
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.55374
Mayrhofer, Roland ; Kuhbandner, Christof ; Frischholz, Katja
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(14MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 19 Jan 2024 16:54



Zusammenfassung

Several previous studies appear to have demonstrated that studying with retrieval practice produces more learning than studying with concept mapping, a finding based on which an extended use of retrieval practice in educational practice was recommended. However, a closer examination of the methods used in these previous studies reveals a crucial confounding variable: Whereas participants in the ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner