Startseite UR

Commercialization Strategies of Entrepreneurial High Technology Firms: An Empirical Analysis of the U.S. Biotechnology Industry

Kasch, Silja und Dowling, Michael (2008) Commercialization Strategies of Entrepreneurial High Technology Firms: An Empirical Analysis of the U.S. Biotechnology Industry. Research Policy 37 (10), S. 1765-1777.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

We studied the commercialization strategies of young biotechnology companies in the United States building on previous studies by assuming that commercialization also includes intermediate forms like hierarchical or bilateral cooperation. Our hypotheses are derived from the Resource-Based View, Transaction Cost Economics, and Property Rights Theory. The results show that the propensity to ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:Dezember 2008
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Innovations- und Technologiemanagement (Prof. Dr. Michael Dowling)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/j.respol.2008.08.005DOI
Stichwörter / Keywords:Biotechnology; Commercialization; Resources; Transaction costs
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:16 Apr 2009 11:33
Zuletzt geändert:24 Mai 2018 10:15
Dokumenten-ID:6614
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner