Startseite UR

Kindergarten teacher well-being: is bad stronger than good?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-767238
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.76723
Forster, Markus ; Kuhbandner, Christof
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(835kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 22 Mai 2025 04:45



Zusammenfassung

Forster et al. demonstrated that school teachers’ well-being is related to their educational goals and experienced emotions for students showing undesirable behaviors: the higher the goals and the more positive the emotions, the higher the reported well-being. By contrast, the goals and emotions for students showing desirable behaviors was unrelated to school teachers’ well-being. These findings ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner