Startseite UR

Change at Work and Professional Learning: How Readiness to Change, Self-determination and Personal Initiative Affect Individual Learning through Reflection

Hetzner, Stefanie und Heid, Helmut und Gruber, Hans (2012) Change at Work and Professional Learning: How Readiness to Change, Self-determination and Personal Initiative Affect Individual Learning through Reflection. European Journal of Psychology of Education.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Reflection offers an important means to learn effectively from changes induced by the workplace. The authors examined readiness to change and work-related self-determination as preconditions for reflection at work and expected personal initiative—defined as self-starting and proactive behaviour— to have a mediating effect. The study tested these relations using a questionnaire with 84 client ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:6 März 2012
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik III (Prof. Dr. Hans Gruber)
Identifikationsnummer:
WertTyp
0.1007/s10212-011-0094-1DOI
Stichwörter / Keywords:workplace change
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:11 Okt 2012 09:26
Zuletzt geändert:11 Okt 2012 09:26
Dokumenten-ID:26349
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner