Startseite UR

Need for achievement influences test-taking motivation influences achievement test performance

DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.25076
Kreuzpointner, Ludwig ; Giermann, Ines
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 3.0 de
PDF - Zusätzliches Material
Handzettel
(166kB)
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 3.0 de
PDF - Präsentation
Kongressposter
(336kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 26 Jun 2012 11:11


Zusammenfassung

In this study the influence of the general need for achievement on the situational test taking motivation and on an intelligence test performance was examined. 337 pupils (9th and 10th grade of all German school types) performed three questionnaires (RLMI-KJ, Lukesch, in prep.; AMG-S K-J, Schmalt, 2005; and a self-constructed questionnaire for test taking motivation, TTM) and the ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner