Startseite UR

Description and evaluation of a didactical concept for online seminars

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-280027
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.28002
Stiller, Klaus D. ; Kreuzpointner, Ludwig ; Lukesch, Helmut
[img]
Vorschau
PDF - Veröffentlichte Version
(533kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 08 Apr 2013 11:37


Zusammenfassung

We first describe the didactics of eight online courses. Each seminar mostly consists of 14 modules, which are essentially worked through in linear sequence, each module normally within a week. Didactics combine imparting of knowledge by direct instruction according to the nine instructional steps by Gagné, Briggs and Wager (1988) and an avoidance of ‘sluggish’ knowledge via stimulation of ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner