Startseite UR

Does clinical teacher training always improve teaching effectiveness as opposed to no teacher training? A randomized controlled study

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-293570

Breckwoldt, Jan, Svensson, Jörg, Lingemann, Christian und Gruber, Hans (2014) Does clinical teacher training always improve teaching effectiveness as opposed to no teacher training? A randomized controlled study. BMC Medical Education 14 (6), S. 1-8.

[img]
Vorschau
PDF
Download (238kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Background Teacher training may improve teaching effectiveness, but it might also have paradoxical effects. Research on expertise development suggests that the integration of new strategies may result in a temporary deterioration of performance until higher levels of competence are reached. In this study, the impact of a clinical teacher training on teaching effectiveness was assessed in an ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2014
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik III (Prof. Dr. Hans Gruber)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1186/1472-6920-14-6DOI
Verwandte URLs:
URLURL Typ
http://www.biomedcentral.com/1472-6920/14/6Verlag
Stichwörter / Keywords:Expertise; Faculty development; Standardized clinical examination; Teacher training; Teaching effectiveness
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Zum Teil
Eingebracht am:21 Jan 2014 08:32
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:37
Dokumenten-ID:29357
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner