Startseite UR

A change in perspective – Teacher education as an open system

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-307992

König, Christoph und Mulder, Regina H. (2014) A change in perspective – Teacher education as an open system. Frontline Learning Research 2014 (6), S. 26-45.

[img]
Vorschau
PDF
Download (658kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: http://journals.sfu.ca/flr/index.php/journal/article/view/109


Zusammenfassung

Teacher education is the environment for the learning and instruction of prospective teachers. Its structure, components, and contents shape the development of relevant competences which enable prospective teachers to be effective in the classroom. But its relevance is questioned because respective research, characterised by inconclusive results, does not offer explanations about the reasons why ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:24 September 2014
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik II (Prof. Dr. Regina Mulder)
Projekte:Open Access Publizieren (DFG)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.14786/flr.v2i4.109DOI
Stichwörter / Keywords:teacher selection; teacher allocation; teacher education effectiveness; open system; positive matching
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:29 Sep 2014 09:47
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:38
Dokumenten-ID:30799
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner