Startseite UR

Measuring mathematical teachers' professional competence by using video clips (COACTIV video)

Bruckmaier, Georg, Krauss, Stefan, Blum, Werner und Leiss, Dominik (2016) Measuring mathematical teachers' professional competence by using video clips (COACTIV video). ZDM - The International Journal on Mathematics Education 48 (1), S. 111-124.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

The COACTIV video study is part of the COACTIV research program in which secondary mathematics teachers whose students participated in PISA 03/04 were examined, with respect to their professional knowledge, motivational orientations, beliefs, and self-regulation. In the video study, 284 German secondary mathematics teachers were asked to specify how they would continue lessons shown in three ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2016
Institutionen:Mathematik > Prof. Dr. Stefan Krauss
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1007/s11858-016-0772-1DOI
Stichwörter / Keywords:COACTIV; Expertise; Mathematics; Pedagogical content knowledge; Professional competence; Teacher; Video study
Dewey-Dezimal-Klassifikation:500 Naturwissenschaften und Mathematik > 510 Mathematik
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:34092
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner