Startseite UR

Secondary Mathematics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge and Content Knowledge: Validation of the COACTIV Constructs.

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-342767
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34276
Krauss, Stefan ; Baumert, J. ; Blum, W.
[img]PDF
(483kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 12 Aug 2016 07:57


Zusammenfassung

Research interest in the professional knowledge of mathematics teachers has grown considerably in recent years. In the COACTIV project, tests of secondary mathematics teachers’ pedagogical content knowledge (PCK) and content knowledge (CK) were developed and implemented in a sample of teachers whose classes participated in the PISA 2003/04 longitudinal assessment in Germany. The present article ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner