Startseite UR

Misinterpretations of Significance: A problem students share with their teachers?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-343385
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34338
Haller, H. ; Krauss, Stefan
[img]PDF
(159kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 16 Aug 2016 10:51


Zusammenfassung

The use of significance tests in science has been debated from the invention of these tests until the present time. Apart from theoretical critiques on their appropriateness for evaluating scientific hypotheses, significance tests also receive criticism for inviting misinterpretations. We presented six common misinterpretations to psychologists who work in German universities and found out that ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner