Startseite UR

Misinterpretations of Significance: A problem students share with their teachers?

Haller, H. und Krauss, Stefan (2002) Misinterpretations of Significance: A problem students share with their teachers? Methods of Psychological Research Online 7 (1), S. 1-20.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Andere URL zum Volltext: http://www.dgps.de/fachgruppen/methoden/mpr-online/


Zusammenfassung

The use of significance tests in science has been debated from the invention of these tests until the present time. Apart from theoretical critiques on their appropriateness for evaluating scientific hypotheses, significance tests also receive criticism for inviting misinterpretations. We presented six common misinterpretations to psychologists who work in German universities and found out that ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2002
Institutionen:Mathematik > Prof. Dr. Stefan Krauss
Stichwörter / Keywords:significance tests
Dewey-Dezimal-Klassifikation:500 Naturwissenschaften und Mathematik > 510 Mathematik
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Dokumenten-ID:34338
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner