Startseite UR

Giftedness and Gifted Education: The Need for a Paradigm Change

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-344490
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34449
Ziegler, Albert ; Stöger, Heidrun ; Vialle, Wilma
[img]
Vorschau
Lizenz: Allianz- bzw. Nationallizenz
PDF - Veröffentlichte Version
(656kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 24 Aug 2016 12:05



Zusammenfassung

This commentary addresses Subotnik et al.’s target article from the perspective of researchers active in the field of giftedness. First, we self-critically examine the current standing of giftedness research within the scientific community. Second, the authors’ critique of gifted education is sharpened in three respects: (a) gifted identification, (b) effectiveness of gifted education, and (c) ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner