Go to content
UR Home

Individualisierungsstrategien, Bedürfniserfüllung im Unterricht und Interesse in der Erwachsenenbildung

Frey, Sandra (2017) Individualisierungsstrategien, Bedürfniserfüllung im Unterricht und Interesse in der Erwachsenenbildung. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF
Download (1MB)
Date of publication of this fulltext: 10 Apr 2017 05:07

Abstract (German)

Diese Arbeit setzt sich mit der Interessenentwicklung bei Erwachsenen in Volkshochschul-Sprachkursen auseinander. In einer nicht-experimentellen Felduntersuchung wurde der Zusammenhang zwischen subjektiver Wahrnehmung des Unterrichts und Interesse untersucht. Um Einblicke in den Interessensverlauf der Teilnehmer/-innen zu erhalten, wurden 157 Sprachkursteilnehmer/-innen in 36 Kursen an vier ...

plus

Translation of the abstract (English)

This research paper deals with adult development of interest concerning community college language courses. On the basis of a non-experimental field study the cohesion between the subjective perception and interest was examined. In order to get an insight in the interest development, 157 language course participants of four common educational institutions, attending 36 different courses were ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:10 April 2017
Referee:Prof. Dr. Klaus-Peter Wild
Date of exam:14 December 2016
Additional Information (public):als Verlagsausgabe unter der ISBN 978-3-89783-856-7 beim S. Roderer Verlag in der Reihe Theorie und Forschung, Band 953 und Pädagogik, Band 79 erhältlich
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik
Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik I (Prof. Dr. Klaus-Peter Wild)
Keywords:Erwachsenenbildung, Interesse, Kompetenz, Autonomie, soziale Eingebundenheit, Grundbedürfnisse, Individualisierung, adaptiver Unterricht, adult education, interest, competence, autonomy, social relatedness, basic needs, individualization, adaptive teaching
Dewey Decimal Classification:100 Philosophy & psychology > 150 Psychology
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:35440
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons