Go to content
UR Home

Lernmotivation, Lernregulation und emotionales Erleben beim E-Learning
Eine Untersuchung bei Lehramtsstudierenden

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-375434
Leeb, Theresa
Date of publication of this fulltext: 31 Jul 2018 09:21


Abstract (German)

In der Hochschullehre gewinnen computer- und webbasierte Kurse zunehmend an Bedeutung. Der Grund hierfür liegt u.a. in der Flexibilität, die E-Learning mit sich bringt, da bei virtuellen Lernangeboten üblicherweise weder Zeitpunkt noch Umfang der Lernzeiten festgelegt oder eingefordert werden (Artino & Jones, 2012). Die Kehrseite hierzu besteht jedoch darin, dass diese Freiheitsgrade ein hohes ...

plus

Translation of the abstract (English)

An increasing number of universities offers computer- or web-based learning courses. E-learning courses provide flexibility because neither the time nor the place of studying are preassigned. A potential drawback of this approach is, however, that this freedom of action requires students to self-regulate their learning activities. In addition, the preponderence of text-based learning materials ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 4239

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 4239

Contact persons