Startseite UR

A (Preliminary) Recipe for Obtaining a Testing Effect in Preschool Children: Two Critical Ingredients

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-376811
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.37681
Kliegl, Oliver ; Abel, Magdalena ; Bäuml, Karl-Heinz T.
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(510kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 30 Aug 2018 13:50



Zusammenfassung

The testing effect refers to the finding that retrieval of previously learned information improves retention of that information more than restudy practice does. While there is some evidence that the testing effect can already arise in preschool children when a particular experimental task is employed, it remains unclear whether, for this age group, the effect exists across a wider range of ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner