Startseite UR

How to Support the Process of Forming Analogies to Facilitate Model-Building in Science Education

Haider, Michael und Haider, Marika (2018) How to Support the Process of Forming Analogies to Facilitate Model-Building in Science Education. Journal Of Education And Human Development 7 (1), S. 63-71.

[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF
Download (403kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: http://jehdnet.com/vol-7-no-1-march-2018-abstract-8-jehd


Zusammenfassung

In the following article we illustrate the importance of learning with models and analogies in science education. Learning with models is both exciting and promotes greater comprehension capabilities, whilst an understanding of how the analogies model works, remains to be a very interesting topic also. The issueexplains the process of formingmodels and describe how this processcan be supported in ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:1 März 2018
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Grundschulpädagogik und -didaktik (Prof. Dr. Astrid Rank)
Projekte:Open Access Publizieren (DFG)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.15640/jehd.v7n1a8DOI
Stichwörter / Keywords:modeling, model, competence, analogy
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:26 Sep 2018 14:01
Zuletzt geändert:26 Sep 2018 14:01
Dokumenten-ID:37779
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner